Co s Východním nádražím?

místo

Oblastní muzeum v Děčíně

trvá do

Podáří se zachránit unikátní železniční areál z roku 1874? Krátkou historickou exkurzi doplňují architektonické návrhy ze stavební fakulty ČVUT.

Oblastní muzeum v Děčíně otevírá 13. prosince t.r. výstavu, která by měla pomoci najít nový osud cenného železničního areálu předaného do provozu v říjnu 1874.

Výstava má za cíl ukázat na starých fotografiích, obrazech, grafikách a plánech historii děčínského železničního uzlu, který vznikl v roce 1851 dokončením dráhy Praha-Děčín-Drážďany, prvního rakouského mezinárodního železničního spojení.

Na Rakouskou a Saskou dráhu se v následujících letech připojila Česká severní dráha (1867), Duchcovsko-podmokelská dráha (1871) a Rakouská severozápadní dráha (1874), která byla nejvýznamnějším investorem v regionu, neboť v Děčíně vystavěla kromě mimořádně cenného historického nádraží i tři tunely a železniční most s významným Labským překladištěm. Výstavou je snaha dokumentovat impozantní nádražní budovu, které je srovnatelná se zbořenými stavbami nádraží v Praze-Těšnově a ve Vídni.

Dobové fotografie doplňují tři velké obrazy malíře A. Linsera, dokumentující vývoj města související se stavbou Severozápadní dráhy, která město Děčín celkem dramaticky ovlivnila.

Krátkou historickou exkurzi doplňují architektonické návrhy ze stavební fakulty ČVUT z ateliéru Ing. arch. Hájka, které navrhují nové využití starého nádražního objektu s modely nádraží. Cílem výstavy je otevřít možnosti záchrany areálu, který patří mezi nejcennější dopravní stavby v Čechách.

Na výstavu Vás rádi zveme. Současně uvítáme, pokud máte ve svých sbírkách či fotoarchivech jakékoliv zajímavé obrázky, dokumenty či fotografie areálu východního nádraží v Děčíně a byli byste se o ně ochotni podělit s Oblastním muzeem v Děčíně. Je možné nás kontaktovat na e-mail pazourek@muzeumdc.cz.